De grootste verschillen tussen SEO en SEA

Heb je een eigen website voor bijvoorbeeld je bedrijf of onderneming? Dan wil je natuurlijk dat deze goed bezorgd wordt door (potentiele) klanten. Een goed bezochte website biedt enorm veel voordeel. Het verhoogt je naamsbekendheid, het trekt meer bezoekers, het geeft je website meer waarde en daarnaast zijn er nog veel meer voordelen. Je website kan er nog zo goed en zo mooi uitzien, wanneer hij niet wordt gevonden in een zoekmachine zoals Google, heb je er niet veel aan. Het is daarom helemaal geen gek idee om je eens te verdiepen in de termen SEO en SEA. Search Engine Optimization en Search Engine Advertising zijn twee termen die je kunnen helpen met het behalen een een top positie in Google. Ben je benieuwd hoe dit werkt? Lees dan zeker nog even verder en kom erachter.

SEO (Search Engine Optimization)

Dit onderdeel van zoekmachine marketing zorgt ervoor dat je een beter positie krijgt in de organische resultaten van Google. Door gebruikt te maken van de juiste en relevante zoektermen rondom en op je website, weet de zoekmachine dat jouw website relevante informatie geeft op de vraag van de zoeker. Stel je hebt een website waarop je schoenveters verkoopt. Hoe moet Google dan weten waar jouw website over gaat? Door regelmatig termen te gebruiken over schoenveters en soortgelijke termen, weet Google dat deze termen relevant zijn voor jouw website.

SEA (Search Engine Advertising)

Naast de organische resultaten, heeft Google ook betaalde resultaten. Dit zijn advertenties. Het is mogelijk om relevante zoektermen op te kopen, zodat je erg hoog wordt getoond als iemand hierop zoekt. Het grootste voordeel van deze manier van zoekmachine optimalisatie is dat je direct resultaat ziet. Terwijl SEO vaak op zich laat wachten zie je bij SEA vrijwel direct resultaat. Maar daar betaal je natuurlijk ook voor.

Edit