Het inzetten van re-marketing

marketing

Iedereen herkent het waarschijnlijk wel, je gaat surfen op het internet en vindt steeds advertenties in je venster. Je hebt hier al een eerder op gezocht en toch komt het nog steeds op andere platformen terecht op je beeldscherm. In dit artikel ga ik je precies vertellen hoe dit komt en waarvoor dit zinvol is.

Het doel

Re-marketing is eigenlijk heel simpel uit te leggen. Je bent bijvoorbeeld opzoek naar vliegtickets, je hebt alles uit gezocht en wilt bijna gaan betalen. Toch heb je nog twijfels, waardoor je het venster sluit en er niet meer naar kijkt op dat moment. Vervolgens zie je op een site als nu.nl iets voorbij komen over de vliegtickets, waarnaar jij eerder hebt gekeken. Dit noemen ze re-marketing. Je schakelt hierbij een marketing activiteit in, nadat je je handeling hebt uitgevoerd, namelijk het bijna aankopen van een vliegticket. Veel mensen vinden dit vaak irritant, maar wat is het doel ervan? Bedrijven willen zo je constant laten weten over de prijzen en over zijn of haar assortiment. Zo blijf je constant in contact met het gezochte product. Stel je twijfelt erover maar ziet het constant voor bij komen, zal je misschien eerder worden overgehaald, om het toch te komen. Het is dus vooral een hele slimme zet voor vele twijfelaars.

Adblockers

Het zorgt bij veel mensen voor irritatie, als er constant een advertentie of banner in beeld blijft staan. Je hebt hier ook speciale programma’s voor, zodat de re-marketing bij jou geen effect heeft in je zoekopdrachten. De computer kan dan niet zien waarop jij hebt gezocht en zo ook geen re-marketing inschakelen. Veel mensen willen dit ook dus graag toepassen op zijn of haar laptop, zodat ze niet meer last hebben van dit irritante probleem.

Ben je toevallig opzoek naar een bedrijf, die je kan helpen bij het inschakelen van re-marketing en andere activiteiten op dit gebied? Neem dan voor meer informatie een kijkje op de website https://teamnijhuis.com/nl

 

Edit