Snapschat als promotiemiddel

snapchat

Wanneer je een social media kanaal wilt gaan gebruiken, voor je promotie van je bedrijf. Moet je je afvragen welk kanaal het beste past bij je bedrijf. Het moet aansluiten op je doelgroep en daarom moet je hier ook onderzoek naar doen, zodat je precies weet wat voor jou gunstig is. In dit artikel vertel ik je hier meer over.

Promoten

Snapchat is een social media kanaal wat de laatste jaren steeds vaker wordt ingezet. Het is zeer aantrekkelijk bij de jonge doelgroep. Denk hierbij aan de leeftijd 13 t/m 20 jaar. Vele gebruikers sturen honderden foto’s per dag en openen daarbij ook vele foto’s van anderen. Snapchat is een platform waarbij je elkaar foto’s kan sturen van enkele seconden. Je kunt ze ook wereldwijd delen en zo ook andere gebruikers volgen, zodat je op de hoogte blijft van wat diegene aan het doen is. Het is nu zelf mogelijk om via Snapchat alle locaties te zien van de mensen die je volgt. Zo kun je exact zien waar iedereen zich bevindt. Het schend wel veel privacy en daarom kun je dit zelf instellen, of jij je locatie openbaar wilt hebben staan.  Snapchat maakt je dus ook wel kwetsbaar.

Bedrijven proberen hier flink op in te spelen. Wanneer scholen bijvoorbeeld willen promoten dat er opendagen aan zitten te komen, kunnen ze via Snapchat korte filmpjes laten afspelen. Je ziet dit dan vaak aan het einde van een verhaal van een normale volger. Het bedrijf betaald hiervoor geld aan Snapchat en zo maakt het dus mogelijk om via dit social media  kanaal te adverteren. Het is een vrij gemakkelijke manier en je bereikt daarbij een ontzettend groot publiek, wat aantrekkelijk is voor je doelgroep.

Ben je opzoek naar een digital marketingbureau? Neem dan voor meer informatie snel een kijkje op de website https://teamnijhuis.com/nl

 

Edit